Sobotni wyjazd rowerkiem za miasto na wydmy.

Sobota, 30 sierpnia 2014 · dodano: 29.03.2015 | Komentarze 0

W sobotę z Kuba Puchacz zorganizowałem rajd rowerowy do Łeby i na wydmy. Początek dnia zapowiadał się nieciekawie. Na niebie od samego rana były ciemne chmury. Ok. 8:00 dostałem informację od Anetty, że w Redkowicach zaczyna mocno padać. Kilkanaście minut później opady te dotarły do Lęborka. W ostatniej chwili wziąłem kurtkę przeciwdeszczową i wyjechałem na umówione miejsce naszego spotkania – skwer przy PKO BP na ul. Staromiejskiej. Obecni byli Beata, Darek oraz Sławek. Doszła do nas również Iza (nie mogła jechać z nami z powodu kontuzji), która życzyła nam słońca na trasie. Po kilkunastu minutach dojechali do nas Kuba, Olga i Marcin i ok. 9:00 wyruszyliśmy w kierunku Łeby. Na szczęście przestało padać, a niebo cały czas było zachmurzone. W Krępie Kaszubskiej dojechała do nas Anetta. Razem 8-osobową ekipą udaliśmy się w kierunku Łeby. Za Białogardą wyszło upragnione słońce, a nasze humory się jeszcze bardziej poprawiły :). W kilku miejscach zrobiliśmy przerwy na zdjęcia, by ok. 11:00 dojechać do Łeby. Pierwsze kroki skierowaliśmy na ulicę Kościuszki, gdzie jest kamera monitoringu miejskiego i pomachaliśmy Izie :). Następnie ruszyliśmy na wydmy do Słowińskiego Parku Narodowego. Za kasą skierowaliśmy się na wieżę widokową, z której widać Jezioro Łebsko i Słowiński Park Narodowy oraz na pomost na Jeziorze Łebsko. Następnie rowerkami pojechaliśmy na wydmy. Przed wejściem na Łącką Górę wraz z Kubą zorganizowaliśmy konkurs z nagrodami ufundowanymi przez Starostwo Powiatowe w Lęborku. Polegał on na jak najszybszym wejściu na Łącką Górę :) Zadanie nie było proste, jednak wszyscy dali radę . Na wydmach zrobiliśmy kilkunastominutową przerwę. Cały czas słoneczko było nad nami :).
Ok. 14:00 udaliśmy się w podróż powrotną do Lęborka. Będąc w Łebie pojechaliśmy zobaczyć ruiny Kościoła pw. św. Mikołaja, który wraz z całym miastem został zniszczony przez sztormy w 1558 i 1570 roku, a następnie zasypany przez wydmy. Chwilkę później zrobiliśmy zdjęcie na plaży i skierowaliśmy się już w stronę Lęborka, wcześniej jednak odwiedzając Jezioro Czarne niedaleko Szczenurzy. Zadowoleni i uśmiechnięci ok. 17:00 wróciliśmy do Lęborka.
W tym miejscu chciałbym podziękować wszystkim Uczestnikom dzisiejszej wyprawy. Jechało mi się z Wami świetnie. Początkowo pomimo nie za ciekawej pogody zaryzykowaliście i razem wspólnie pokonaliśmy ok. 90 km. Szkoda, że było nas tak mało, jednak niestety pogoda pokrzyżowała plany. Miejmy nadzieję, że już niedługo, przy lepszej pogodzie razem i w większym gronie udamy się rowerami na kolejny rajd organizowany przez Stowarzyszenie Lew Lębork .
Pokonana trasa to: Lębork – Nowa Wieś Lęborska – Krępa Kaszubska – Białogarda – Skarszewo – Szczenurze – Nowęcin – Łeba – Rąbka – Łeba – Nowęcin – Szczenurze – Skarszewo – Białogarda – Krępa Kaszubska – Nowa Wieś Lęborska – Lębork; ok. 90 km.