Marzec, 2014

Czas w ruchu:b.d.
Średnia prędkość:b.d.
Średnio na aktywność:32.68 km

Niedzielny wyjazd ze Stowarzyszeniem Szprycha ze Słupska.

Niedziela, 30 marca 2014 · dodano: 02.05.2014 | Komentarze 1

W niedzielne przedpołudnie postanowiłem wybrać się na wyjazd rowerkiem za miasto. Trasa, jaką pokonałem to: Potęgowo - Grapice - Stowięcino - Redkowice - Lębork. Dystans wyniósł niecałe 34,5 km.
Co do samej jazdy. Pomimo lekkiego przeziębienia, trochę ryzykując postanowiłem skorzystać z dobrej pogody jak na koniec marca i skorzystałem z zaproszenia Słupskiego Stowarzyszenia Rowerzystów Szprycha, którzy wybierali się rowerkami do Lęborka. Wraz z kilkoma osobami z Lęborka wsiedliśmy w pociąg SKM do Potęgowa. Tu czekali na nas słupscy rowerzyści i razem spokojnym tempem pojechaliśmy do Grapic, gdzie zobaczyliśmy stary pałac. Następnie udaliśmy się do Redkowic, gdzie zrobiliśmy sobie dłuższą przerwę. Z powodu innych zaplanowanych zajęć musiałem jechać do Lęborka, a grupka pojechała do Zdrzewna i potem do Lęborka.
Podsumowując - wyjazd udany, pogoda do jazdy dobra, zdrowie na szczęście dopisało.
Poniżej kilka zdjęć z jazdy.

Stary pomnik w okolicach Grapic
Stary pomnik w okolicach Grapic © adammatuszek

Stary pałac w Grapicach
Stary pałac w Grapicach © adammatuszek

Na tle starego pałacu w Grapicach
Na tle starego pałacu w Grapicach © adammatuszek

Rzeka Łeba w okolicach Żelazkowa
Rzeka Łeba w okolicach Żelazkowa © adammatuszek

Piątkowy popołudniowy wyjazd rowerkiem za miasto.

Piątek, 21 marca 2014 · dodano: 23.03.2014 | Komentarze 0

W piątkowe popołudnie postanowiłem wybrać się rowerkiem za miasto. Miałem na ten dzień jechać w kierunku Łebienia, w ostatniej chwili zadzwoniłem do Marcina z propozycją wyjazdu. Przyjaciel wyraził zgodę i nieco później niż planowałem, ok. 17:25 wyjechaliśmy. Trasa, jaką pokonaliśmy to: Lębork - Nowa Wieś Lęborska - Redkowice - Janowice - Nowa Wieś Lęborska - Lębork. Dystans wyniósł nieco ponad 27 km.
Co do samej jazdy. Dystans niewielki, tempo spokojne ze względu na pierwszy wyjazd Marcina w tym roku. Pogoda do jazdy świetna.
Poniżej link do trasy.

Czwartkowy popołudniowy wyjazd rowerkiem.

Czwartek, 20 marca 2014 · dodano: 23.03.2014 | Komentarze 0

W czwartkowe popołudnie, po zakończonej pracy postanowiłem wybrać się na krótką przejażdżkę rowerem za miasto. Trasa, jaką pokonałem to: Lębork - Redkowice - Janowice - Garczegorze - Wilkowo - Lębork. Dystans wyniósł 30,5 km.
Co do samej jazdy. Jechało się bardzo dobrze, na odcinku Lębork - Redkowice wiał zimny wiatr wiejący w twarz. Jak zawsze wziąłem ze sobą aparat, jednak okazało się, że jest rozładowany i robi słabe zdjęcia. Tempo jazdy dość spokojne, miejscami udało się zrobić kilka sprintów. W dalszym ciągu testowałem korbę Claris - jazdę na różnych przełożeniach.
Jak zawsze link do trasy.

Niedzielny wyjazd rowerkiem za miasto.

Niedziela, 9 marca 2014 · dodano: 16.03.2014 | Komentarze 1

W niedzielne przedpołudnie, korzystając z ładnej pogody postanowiłem wybrać się na krótką przejażdżkę rowerową za miasto. Trasa, jaką pokonałem to: Lębork - Łęczyce - Rozłazino - Nawcz - Dzięcielec - Lębork. Dystans wyniósł niecałe 42 km.
Co do samej jazdy. Jechało się bardzo dobrze. Przez całą wyprawę walczyłem z bólem w prawym kolanie, które to zaczęło mnie boleć po sobotnim wyjeździe. Na szczęście ból umożliwiał jazdę, choć trochę wolniejszą. Przez cały czas testowałem nową korbę. Miło było zauważyć, że po zimie pojawiły się nowe odcinki dróg asfaltowych (Kębłowo - Kisewo oraz w Rozłazinie odcinek przy Kościele i rondo - nowość). Tempo jazdy bardzo spokojne, pogoda dobra, choć na odcinku Łęczyce - Nawcz wiał zimny, mocny wiatr.
Poniżej, jak zawsze link do trasy i najciekawszych kilkanaście zdjęć z wyjazdu.

Nowy odcinek asfaltowy na odcinku Kębłowo - Kisewo

Pola niedaleko Rozłazina © adammatuszek

Stare tory kolejowe niedaleko Nawcza
Stare tory kolejowe niedaleko Nawcza © adammatuszek

Stare tory kolejowe niedaleko Nawcza. Po lewej stronie, niedaleko lamp, zarośnięty peron. Dworzec kolejowy niestety zburzony © adammatuszek

Stare tory kolejowe niedaleko Nawcza. Widok w kierunku Linii
Stare tory kolejowe niedaleko Nawcza. Widok w kierunku Linii © adammatuszek

Okolice Nawcza
Okolice Nawcza © adammatuszek

Sobotni wyjazd rowerkiem, czyli testowanie nowej korby w Meridzie.

Sobota, 8 marca 2014 · dodano: 16.03.2014 | Komentarze 0

W sobotnie przedpołudnie, będąc trochę ograniczony czasowo postanowiłem wybrać się na krótki wyjazd rowerkiem za miasto. Trasa, jaką pokonałem to: Lębork - Redkowice - Janowice - Garczegorze - Wilkowo - Lębork. Dystans wyniósł niecałe 29,5 km.
Co do samej jazdy. Jechało się dobrze, choć na odcinku Lębork - Redkowice wiał mocny i zimny wiatr. Jak wspomniałem w tytule - celem było testowanie nowej korby Shimano Claris FC 2403 w mojej Meridzie. Poprzednia korba - fabrycznie zamontowana Shimano M443 48-36-26 miała już przejechanych kilka tys. km. Sprawowała się dobrze, lecz ja potrzebowałem czegoś szybszego. Czasami na pewnych odcinkach czułem, że w nogach jest moc, natomiast nie mogę jej przełożyć na szybszą jazdę. Stąd też mój wybór padł na Claris 50-39-30. Ponadto nie tak dawno wymieniałem kasetę i łańcuch, tak więc cały napęd mam nowy.
Pomimo przejechania 29.5 km czuć było różnicę w jeździe, szczególnie na odcinkach prostych, jechało się na innych biegach. Pogoda do jazdy jak na początek marca dobra.
Poniżej link do trasy i kilkanaście zdjęć.