Wrzesień, 2014

Niedzielny wyjazd rowerkiem za miasto.

Niedziela, 21 września 2014 · dodano: 29.03.2015 | Komentarze 0

W niedzielne południe postanowiłem wybrać się rowerkiem za miasto. Celem było poszukiwanie dróg nieprzejechanych jeszcze przeze mnie na północ od Lęborka. Trasa, jaką pokonałem to: Lębork - Wilkowo - Strzelęcino - Obliwice - Wilkowo - Pogorszewo - Nowa Wieś Lęborska - Lębork. Dystans wyniósł 31 km.
Co do samej jazdy. Jechało się bardzo dobrze. Pierwotnie na ten dzień miałem zaplanowany inny wyjazd, jednak nie doszedł on do skutku. Postanowiłem więc zrobić pętlę wokół Wilkowa Nowowiejskiego drogami, którymi nigdy nie przejeżdżałem. Drogi okazały się fajne, z pewnością będę nimi nie raz przejeżdżał. W okolicach Wilkowa Nowowiejskiego na jednym ze zjazdów zgubiłem swojego Garmina, na szczęście po ponad półgodzinnych poszukiwaniach nawigacja się odnalazła. Po wyjeździe z Wilkowa udałem się w kierunku Pogorszewa, by dojechać w okolice Lęborka leśną drogą, którą również nie miałem okazji nigdy jechać. Na początku prowadziła mnie droga przeciwpożarowa nr 25, która po kilku kilometrach się skończyła. Czasami trzeba było się cofać :-), ale warto było. Wyjechałem niedaleko wysypiska w Czarnówku i stąd znaną już drogą udałem się do Lęborka.
Poniżej kilka najciekawszych zdjęć z jazdy.
Pozdrawiam.
Droga gruntowa pomiędzy Obliwicami a Strzelęcinem
Droga gruntowa pomiędzy Obliwicami a Strzelęcinem © adammatuszek Droga gruntowa pomiędzy Obliwicami a Wilkowem Nowowiejskim
Droga gruntowa pomiędzy Obliwicami a Wilkowem Nowowiejskim © adammatuszek

Sobotni wyjazd rowerkiem za miasto.

Sobota, 20 września 2014 · dodano: 29.03.2015 | Komentarze 0

W sobotnie przedpołudnie odbył się rajd rowerowy zorganizowany przez Stowarzyszenie Lew Lębork z okazji obchodzonego Europejskiego Dnia Bez Samochodu. Na starcie stawiło się 16 osób. Celem wycieczki było udanie się na wiadukt kolejowy w Tawęcinie. Trasa, jaką pokonaliśmy to: Lębork – Wilkowo Nowowiejskie – Obliwice – Karlikowo Lęborskie – Tawęcino – Lębork. Dystans wyniósł ok. 38,5 km.
Podczas rajdu jak zawsze panowała miła atmosfera. W Wilkowie Nowowiejskim przy sklepie spożywczym zrobiliśmy kilku minutowy postój. Następnie drogami gruntowymi udaliśmy się do Tawęcina na wiadukt kolejowy na zawieszonej linii kolejowej nr 230 Wejherowo – Garczegorze. Tu zorganizowany został konkurs z nagrodami ufundowanymi przez Starostwo Powiatowe w Lęborku. Polegał on na jak najszybszym wspięciu się na wiadukt. Rywalizacja była zacięta . Zrobiliśmy zdjęcie grupowe i udaliśmy się w kierunku punktu widokowego niedaleko Lęborka. Część z nas weszła zobaczyć przepiękny krajobraz od Godętowa po Mosty. Rajd zakończyliśmy na Placu Pokoju w Lęborku.
Dziękuję wszystkim Uczestnikom za udział w rajdzie.
Na starcie rajdu Dnia bez samochodu
Na starcie rajdu Dnia bez samochodu © adammatuszek Na wiadukcie kolejowym w Tawęcinie
Na wiadukcie kolejowym w Tawęcinie © adammatuszek

• Sprzęt Maxbike Gavia

Piątkowy popołudniowy wyjazd rowerkiem za miasto.

Piątek, 19 września 2014 · dodano: 29.03.2015 | Komentarze 0

Piątkowy popołudniowy wyjazd - powtórka trasy z wczoraj. Relaks kolarką na mojej ulubionej trasie.
Trasa rowerkiem Lębork - Łebunia - Kamienica Królewska - Niepoczołowice - Linia - Lębork.

• Sprzęt Maxbike Gavia

Czwartkowy wyjazd za miasto.

Czwartek, 18 września 2014 · dodano: 29.03.2015 | Komentarze 0

Czwartkowy wyjazd kolarką za miasto - trening przed wieczornym orlikiem. Standardowa trasa.

Środowy popołudniowy wyjazd rowerkiem za miasto.

Środa, 17 września 2014 · dodano: 29.03.2015 | Komentarze 0

Środowy wyjazd z Marcinem na 2 wiadukty kolejowe w okolicach Cewic. Było fajnie.
Trasa rowerkiem Lębork - Maszewo Lęborskie - Krępkowice - Leśnice - Lębork.

Wtorkowy wyjazd rowerkiem za miasto.

Wtorek, 16 września 2014 · dodano: 29.03.2015 | Komentarze 0

Od jakiegoś czasu powierzone mi zostało prowadzenie rajdów Lwa. Aby poprowadzić rajd należy się do niego przygotować. Tym razem we wtorek był objazd trasy na planowany rajd w sobotę. Nie obyło się bez niespodzianek - Marcin pomylił drogi i w okolicach Rekowa Lęborskiego musiałem na niego czekać :-).
Trasa rowerkiem Trasa rowerkiem Lębork - Wilkowo Nowowiejskie - Obliwice - Tawęcino - Świchowo - Brzeźno Lęborskie - Kisewo - Lębork.

Niedzielny wyjazd rowerkiem za miasto.

Niedziela, 14 września 2014 · dodano: 29.03.2015 | Komentarze 0

Niedzielny wyjazd rowerkiem na Zamkową Górę z byłą koleżanką z pracy - Moniką. Było świetnie :-).
Trasa rowerkiem Lębork - Łebunia - Bukowina - Niepoczołowice - Zamkowa Góra - Niepoczołowice - Linia - Lębork.

Na Zamkowej Górze
Na Zamkowej Górze © adammatuszek

Sobotni, krótki wyjazd rowerkiem za miasto.

Sobota, 13 września 2014 · dodano: 29.03.2015 | Komentarze 0

W sobotnie przedpołudnie postanowiłem wybrać się rowerkiem za miasto. Trasa, jaką pokonałem to: Lębork – Dziechlino - Maszewo Lęborskie – Karwica Górna – Piaskowa – Leśnice – Lębork. Dystans wyniósł niecałe 35,5 km.
Co do samej jazdy. Jechało się bardzo dobrze. Pierwotnie na ten dzień miałem zaplanowany inny wyjazd, jednak niestety nie doszedł on do skutku z niezależnych ode mnie powodów. Mając do dyspozycji 3 godzinki wybrałem się do lasu. Celem wycieczki było przejechanie kilku ciekawie zapowiadających się leśnych dróg w okolicach Maszewa Lęborskiego i Cewic. Na samym początku jazdy droga na mapie oznaczona jako „bita” okazała się niezbyt przejezdna, ale jakoś udało się ją przejechać. Przy skręcie w lewo w jedną z zaplanowanych dróg okazało się, że jest ona zarośnięta i nie da się nią przejechać. Na szczęście kilkaset metrów dalej udało się skręcić w lewo. Tak dojechałem do Dziechlina. Tu mając na nawigacji prostą drogę musiałem skręcić w prawo, aby nie jechać po polu . Na szczęście dalej obyło się bez innych niespodzianek i praktycznie tak jak chciałem dojechałem leśną ścieżką do skrzyżowania dróg do Maszewa, Cewic i Unieszyna. W tym momencie w nogach miałem przejechanych ok. 11 km. Następnie udałem się w kierunku leśnictwa Jeziernik i skręciłem w lewo w bardzo dobrej jakości leśną ścieżkę. Przeglądając mapkę w nawigacji GPS firmy Garmin zobaczyłem, że niedaleko przebiega linia kolejowa z Lęborka do Cewic (kiedyś z Lęborka do Bytowa). Przejechałem ok. 100 metrów i moim oczom ukazał się wiadukt kolejowy. Zrobiłem zdjęcia, wszedłem na niego i po chwili udałem się dalej. Ok. 0,5 km dalej nawigacja ponownie pokazała mi te same tory. Skręciłem więc w lewo, by po 200 metrach zobaczyć kolejny wiadukt. Tak jak poprzednio – wszedłem na wiadukt, zrobiłem zdjęcia i cofnąłem się do drogi gruntowej. Cel mojej wyprawy został osiągnięty. Należało wracać do domu. Leśną ścieżką dojechałem do okolic Unieszynka i asfaltem dojechałem do drogi krajowej numer 6 i przez wsie Piaskowa i Leśnice dojechałem do Lęborka.
Podsumowując jazda bardzo udana. Większością dróg leśnych jechałem po raz pierwszy.
Z pewnością nowopoznane ścieżki i miejsca wykorzystam do zorganizowania mini rajdu .
Zapraszam do obejrzenia całej galerii zdjęć.
Pozdrawiam.
Wiadukt kolejowy niedaleko Cewic
Wiadukt kolejowy niedaleko Cewic © adammatuszek Wiadukt kolejowy niedaleko Cewic
Wiadukt kolejowy niedaleko Cewic © adammatuszek Drugi wiadukt kolejowy niedaleko Cewic
Drugi wiadukt kolejowy niedaleko Cewic © adammatuszek

Piątkowy popołudniowy wyjazd rowerkiem za miasto.

Piątek, 12 września 2014 · dodano: 29.03.2015 | Komentarze 0

W piątkowe popołudnie 12 września 2014 roku odbył się kolejny mini rajd zorganizowany przez Stowarzyszenie Lew Lębork. Na starcie zjawiło się 7 osób – sami Panowie, w tym Remek jadący z nami po raz pierwszy . Celem mini rajdu było dojazd do mostu drogowego w Osowcu, leżącego nad linią kolejową nr 237 Lębork – Kamieniec (wcześniej Lębork – Bytów). Trasa, jaką pokonaliśmy to: Lębork – Rybki – Molczyce – Osowiec – Molczyce – Rybki – Lębork. Dystans wyniósł niecałe 17,5 km.
Co do samej jazdy. Na samym początku zmieniliśmy nieco trasę wycieczki i praktycznie cały czas jechaliśmy drogą wojewódzką nr 214 – jedynie odcinek z Osowca do i z mostu pokonaliśmy drogami gruntowymi. Po ok. 30 minutach dojechaliśmy do wyznaczonego celu. Zrobiliśmy zdjęcia oraz jak zawsze pożartowaliśmy sobie . Przy wyjeździe z mostu Andrzejowi przydarzyła się awaria – zrobiła się dziura w dętce. Na szczęście Andrzej szybko się uwinął z awarią i po kilkunastu minutach dojechaliśmy do Lęborka.
Dziękuję wszystkim Uczestnikom za udział w wycieczce. Do zobaczenia na kolejnym mini rajdzie.

W drodze na most drogowy w Osowcu
W drodze na most drogowy w Osowcu © adammatuszek Na linii kolejowej nr 237 Lębork - Cewice w Osowcu
Na linii kolejowej nr 237 Lębork - Cewice w Osowcu © adammatuszek Na moście drogowym nad linią kolejową nr 237 w Osowcu
Na moście drogowym nad linią kolejową nr 237 w Osowcu © adammatuszek Awaria roweru
Awaria roweru © adammatuszek

• Sprzęt Maxbike Gavia

Czwartkowy wyjazd za miasto.

Czwartek, 11 września 2014 · dodano: 29.03.2015 | Komentarze 0

Czwartkowy wyjazd kolarką - standardowy trening przed wieczornym orlikiem na ulubionej trasie.