Sobotni, krótki wyjazd rowerkiem za miasto.

Sobota, 13 września 2014 · dodano: 29.03.2015 | Komentarze 0

W sobotnie przedpołudnie postanowiłem wybrać się rowerkiem za miasto. Trasa, jaką pokonałem to: Lębork – Dziechlino - Maszewo Lęborskie – Karwica Górna – Piaskowa – Leśnice – Lębork. Dystans wyniósł niecałe 35,5 km.
Co do samej jazdy. Jechało się bardzo dobrze. Pierwotnie na ten dzień miałem zaplanowany inny wyjazd, jednak niestety nie doszedł on do skutku z niezależnych ode mnie powodów. Mając do dyspozycji 3 godzinki wybrałem się do lasu. Celem wycieczki było przejechanie kilku ciekawie zapowiadających się leśnych dróg w okolicach Maszewa Lęborskiego i Cewic. Na samym początku jazdy droga na mapie oznaczona jako „bita” okazała się niezbyt przejezdna, ale jakoś udało się ją przejechać. Przy skręcie w lewo w jedną z zaplanowanych dróg okazało się, że jest ona zarośnięta i nie da się nią przejechać. Na szczęście kilkaset metrów dalej udało się skręcić w lewo. Tak dojechałem do Dziechlina. Tu mając na nawigacji prostą drogę musiałem skręcić w prawo, aby nie jechać po polu . Na szczęście dalej obyło się bez innych niespodzianek i praktycznie tak jak chciałem dojechałem leśną ścieżką do skrzyżowania dróg do Maszewa, Cewic i Unieszyna. W tym momencie w nogach miałem przejechanych ok. 11 km. Następnie udałem się w kierunku leśnictwa Jeziernik i skręciłem w lewo w bardzo dobrej jakości leśną ścieżkę. Przeglądając mapkę w nawigacji GPS firmy Garmin zobaczyłem, że niedaleko przebiega linia kolejowa z Lęborka do Cewic (kiedyś z Lęborka do Bytowa). Przejechałem ok. 100 metrów i moim oczom ukazał się wiadukt kolejowy. Zrobiłem zdjęcia, wszedłem na niego i po chwili udałem się dalej. Ok. 0,5 km dalej nawigacja ponownie pokazała mi te same tory. Skręciłem więc w lewo, by po 200 metrach zobaczyć kolejny wiadukt. Tak jak poprzednio – wszedłem na wiadukt, zrobiłem zdjęcia i cofnąłem się do drogi gruntowej. Cel mojej wyprawy został osiągnięty. Należało wracać do domu. Leśną ścieżką dojechałem do okolic Unieszynka i asfaltem dojechałem do drogi krajowej numer 6 i przez wsie Piaskowa i Leśnice dojechałem do Lęborka.
Podsumowując jazda bardzo udana. Większością dróg leśnych jechałem po raz pierwszy.
Z pewnością nowopoznane ścieżki i miejsca wykorzystam do zorganizowania mini rajdu .
Zapraszam do obejrzenia całej galerii zdjęć.
Pozdrawiam.
Wiadukt kolejowy niedaleko Cewic
Wiadukt kolejowy niedaleko Cewic © adammatuszek Wiadukt kolejowy niedaleko Cewic
Wiadukt kolejowy niedaleko Cewic © adammatuszek Drugi wiadukt kolejowy niedaleko Cewic