Czerwiec, 2011

Wtorkowy wyjazd do 3 Muzeów w Kościerzynie.

Wtorek, 28 czerwca 2011 · dodano: 28.06.2011 | Komentarze 0

Korzystając z urlopu wypoczynkowego, zgodnie z zapowiedzią na forum postanowiłem wybrać się do Kościerzyny zwiedzić 3 muzea.
Trasa jaką pokonałem to: Lębork - Sierakowice - Kościerzyna - Wieżyca - Miechucino - Sierakowice - Lębork. Wyszło 141 km.
Teraz opis trasy i wrażenia z jazdy :-). Wyruszyłem ok. 7:50 i o 10:01 zameldowałem się w Kościerzynie. Jazda z mapką po mieście i przyszedł czas na 1 cel wyprawy - Muzeum Ziemi Kościerskiej. Kupując 1 bilet ulgowy za 10 zł miałem możliwość zwiedzenia 3 muzeów jednego dnia. Po obejrzeniu ciekawych wystaw udałem się uliczkę dalej do Muzeum Akordeonu . To muzeum wywarło na mnie duże wrażenie. Powstało ono niedawno - 16 XI 2010 roku. Znajduje się w nim wiele bardzo ciekawych akordeonów, harmonijek i innych podobnych instrumentów. Większość z nich należy do Pana Pawła Nowaka - miłośnika akordeonów. Moją uwagę zwrócił akordeon "Małysz" z 1980 roku oraz bajan "Małysz 2" z 1985 roku wyprodukowane przez jedną z firm na Ukrainie. Dzięki uprzejmości pracowników mogłem na własny użytek zrobić kilka zdjęć, za co bardzo dziękuję. Po bardzo miło przeprowadzonej rozmowie z pracownikami tego muzeum udałem się do Muzeum Kolejnictwa.
Była to moja 3 wizyta w tym miejscu. Pierwszy raz byłem tu w latach 90-tych oraz 2 lata temu rowerkiem. Magia tego miejsca powoduje, że chce się tu wracać. Po zwiedzeniu parowozów, lokomotyw, wagonów i zrobieniu zdjęć miałem przyjemność rozmowy z jednym z pracowników tego obiektu - też rowerzysty. Po ok. 20 minutach, czyli po 13-tej udałem się w drogę powrotną do Lęborka. Krótką przerwę regeneracyjną zrobiłem we wsi Kaliska niedaleko Kościerzyny i ruszyłem ponownie w trasę. Co jakiś czas zatrzymywałem się robiąc zdjęcia przepięknych Kaszub. Do Lęborka dojechałem ok 17:30.
Co do pogody i jazdy. Pogoda idealna do jazdy, temperatura odpowiednia, jedynie wiatr wiał dość silnie w twarz na ostatnich 80 km. Jeśli chodzi o jazdę - jechało się dobrze. Nogi wytrzymały cały dystans, choć na samym początku miałem słabsze niż ostatnio tempo. Całkowita średnia prędkość wyniosła ok. 24,6 km/h.
Podsumowując. Wyprawa bardzo udana. Pogoda dopisała. W tym miejscu składam jeszcze raz duże podziękowania dla pracowników Muzeów za możliwość zrobienia zdjęć oraz za miłe rozmowy.
Dla zainteresowanych podaję link do strony z Muzeami w Kościerzynie: http://www.muzeum.koscierzyna.gda.pl/.
Jak zawsze podaję link do trasy i kilka najciekawszych zdjęć (spośród bardzo dużej ich liczby).

Ekspozycja akordeonów i harmonii w Muzeum Akordeonów w Kościerzynie. © adammatuszek

Przed wejściem do Muzeum Akordeonu w Kościerzynie. © adammatuszek

Typowy widok w Kościerzynie - ulica, chodnik i ścieżki rowerowe. Czyli to, czego nie ma w Lęborku. © adammatuszek

Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie. © adammatuszek

W Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie. © adammatuszek

Parowóz TKp 100-4 z 1927 roku w Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie. © adammatuszek

Lokomotywa spalinowa SP30-06 oddana do eksploatacji w 1959 roku w Muzeum Kolejnictwa w Kościerzynie. © adammatuszek

Punkt widokowy Złota Góra w Brodnicy Górnej. W tle Jezioro Brodno Wielkie. © adammatuszek

Niedzielny popołudniowy wyjazd.

Niedziela, 26 czerwca 2011 · dodano: 26.06.2011 | Komentarze 0

W piękne niedzielne popołudnie, zgodnie z zapowiedzią na forum postanowiłem wybrać się moją Meridą na Kaszuby. Punktem docelowym była Czarna Dąbrówka. Trasa, jaką pokonałem to: Trasa rowerkiem Lębork - Sierakowice - Czarna Dąbrówka - Lębork. Wyszło równe 79,5 km. Z Lęborka do Sierakowic jechałem 62 minuty, z Sierakowic do Czarnej Dąbrówki - 54 minuty, z Czarnej Dąbrówki do Lęborka 69 minut. Średnia prędkość wyniosła 25,7 km/h, na trasie poza miastem była o 0,1 km/h wyższa.
Co do samego wyjazdu - jechało się bardzo dobrze. Pogoda idealna do jazdy. Temperatura odpowiednia, jedynie na odcinku Sierakowice - Czarna Dąbrówka cały czas wiał wiatr w twarz. W Gowidlinie zrobiłem ok. 10 minutowy postój na rozmowę z dobrym kolegą ze studiów.
Podsumowując. Jazda udana, kolejne fotki do kolekcji zrobione.
Jak zawsze podaję link do trasy i kilka najciekawszych zdjęć.

Przepiękny widok na krajobraz Kaszub niedaleko Gowidlina. © adammatuszek

Kościół pod wezwaniem Św. Andrzeja Boboli w Rokitach. © adammatuszek

Rzeka Łupawa niedaleko wsi Kozin. © adammatuszek

Miejsce pamięci niedaleko Cewic ku czci zamordowanego pocztyliona poczty cesarskiej. © adammatuszek

Czwartkowy wyjazd.

Czwartek, 23 czerwca 2011 · dodano: 23.06.2011 | Komentarze 0

W świąteczny czwartek wybraliśmy się z Marcinem na krótki wyjazd za miasto. Trasa, jaką pokonaliśmy to: Lębork - Maszewo - Unieszyno - Lębork. Dystans wyniósł niecałe 35 km. Tempo spokojne, pogoda dobra do jazdy. Podczas zjazdu z Unieszyna do Pogorzelic zrobiliśmy kilka zdjęć - w miejscu, gdzie nie tak dawno był las.
Jak zwykle podaję link do trasy i zdjęcia.
Adam Matuszek

Widok z wzniesienia na leśną drogę prowadzącą z okolic Pogorzelic w kierunku Unieszyna. Droga asfaltowa po prawej stronie nie załapała się na zdjęciu. © adammatuszek

Na tle leśnej drogi z okolic Pogorzelic do Unieszyna. © adammatuszek

Niedzielny maraton im. Tomasza Hopfera w Lęborku

Środa, 22 czerwca 2011 · dodano: 22.06.2011 | Komentarze 2

W niedzielę, podobnie jak rok temu postanowiłem wystartować w maratonie im. Tomasza Hopfera w Lęborku. Dla rowerzystów przewidziano start przed głównym biegiem. Nie było oficjalnej klasyfikacji miejsc. Wyruszyliśmy o 8:55. Trasa, jaką pokonałem to: Lębork - Wilkowo - Łebień - Lędziechowo - Janowice - Redkowice - Lębork.
Co do samej jazdy. Jechało mi się fatalnie. Jedynie początek mogłem zaliczyć do bardzo udanych, na 10 km za Garczegorzem płuca i nogi odmówiły mi posłuszeństwa. Ciężko było oddychać, choć nogi w miarę pracowały. Za Garczegorzem moja grupka oddaliła się i przez większość część trasy jechałem sam. Siły odzyskałem dopiero w okolicach Janowic. Na odcinku trasy Janowiczki - Redkowice dogoniłem 1 rowerzystę i razem jeszcze z jednym cyklistą dojechaliśmy wspólnie do Lęborka. Z tej 3 osobowej grupki finiszowałem najszybciej. Wg nieformalnej klasyfikacji byłem 12, z ok. 6 minutową stratą do mojej grupki. Wygrali kolarze z BAT-u.
Podsumowując tydzień uważam, że był on udany. Bardzo dobre tempo na trasach do Kartuz i na Wieżycę, ze słabszą dyspozycją w niedzielę.
Poniżej link do mapki oraz do zdjęcia.
Adam Matuszek

Na tegorocznym Maratonie im. Tomasza Hopfera w Lęborku - "start honorowy" rowerzystów. © adammatuszek

• Sprzęt Merida Crossway TFS 700 V.

Tour De Kaszuby cz. II czyli czwartkowy wyjazd na Kaszuby i Wieżycę.

Czwartek, 16 czerwca 2011 · dodano: 16.06.2011 | Komentarze 0

Mając przed sobą piękny czwartkowy dzień - zarazem przedostatni dzień zaległego urlopu postanowiłem wybrać się za miasto w miejsce, które jest najpiękniejsze na Pomorzu - czyli Wieżycę. Wyruszyłem o 8:20. Trasa jaką pokonałem to: Trasa rowerkiem Lębork - Sierakowice - Borucino - Stężyca - Szymbark - Wieżyca - Chmielno - Sianowo - Linia - Lębork; 128 km.
Co do jazdy - jechało się świetnie. Średnia moja prędkość do Wieżycy wyniosła 25,2 km/h, na całej trasie 25,7 km/h - czyli tempo jazdy bardzo dobre. Kaszubskie krajobrazy są przepiękne, szczególnie widoki z wieży widokowej w Wieżycy i w Gołubiu (jest ono na jednym zdjęciu), choć fotki nie oddadzą tego, co człowiek zobaczy na własne oczy. Na wieżę dotarłem ok. 11:10 (z przerwami na fotki w trasie) i przebywałem ok. 50 minut, nasycając oczy przepięknymi widokami.
Jeśli chodzi o ciekawostki - w Zaworach (niedaleko Chmielna) złapała mnie mżawka. Pokonywaną trasę znałem doskonale - wiedziałem, gdzie przyspieszyć, a gdzie zwolnić. Na odcinku Sierakowice - Borucino kładziony był nowy asfalt. Inne gminy robią to, co powinno być robione u nas w powiecie :D.
Podsumowując. Z jazdy jestem bardzo zadowolony. Pogoda (głównie temperatura) dopisała, choć miejscami padał niewielki deszcz i słońce zachodziło za chmury na dłużej. Mój rowerowy cel nr 1 na każdy rok, czyli dojechanie rowerkiem na Wieżycę - został osiągnięty. W środę chciałem jechać w okolice jeziora Jasień i zrobić wpis, ale niestety - niezbyt dobra pogoda stanęła na przeszkodzie (być może przez to, że jestem coraz starszy zaczynam wybrzydzać :D). Tabliczkę wjazdową do Lęborka minąłem o 15:07, by być w domu ok. 15:15.
Standardowo - poniżej link do trasy i kilka najciekawszych (spośród ok. 130) zdjęć.

Jezioro Raduńskie Dolne w Borucinie na Kaszubach. © adammatuszek

Zbliżenie na wieś Gołubie z lekkiego wzniesienia. © adammatuszek

Kościół Pw. Św. Teresy Od Dzieciątka Jezus W Szymbarku. © adammatuszek

Widok na przepiękne Kaszuby z wieży widokowej w Wieżycy. © adammatuszek

Widok na przepiękne Kaszuby - w kierunku północno wschodnim - z wieży widokowej w Wieżycy. © adammatuszek

Widok na przepiękne Kaszuby - w kierunku południowo wschodnim - z wieży widokowej w Wieżycy. © adammatuszek

Na wieży widokowej w Wieżycy. © adammatuszek

Jeszcze jedna fotka z wieży widokowej na Wieżycy - widok w kierunku wschodnim. © adammatuszek

Wejście na wieżę widokową poświęconą Janowi Pawłowi II w Wieżycy. © adammatuszek

Wieża widokowa w Wieżycy w całej okazałości. © adammatuszek

• Sprzęt Merida Crossway TFS 700 V.

Tour De Kaszuby, czyli poniedziałkowy wyjazd.

Poniedziałek, 13 czerwca 2011 · dodano: 13.06.2011 | Komentarze 1

Zgodnie z zapowiedzią w ostatniej notce, korzystając z urlopu postanowiłem się wybrać na nasze piękne Kaszuby. Trasa, jaką pokonałem to: Lębork - Sierakowice - Kartuzy - Przodkowo - Łebno - Linia - Lębork. Dystans wyniósł 106 km.
Co do samej jazdy - jechało się świetnie. Temperatura odpowiednia, choć dla mnie mogłoby być ze 2-3 stopnie cieplej. Nogi same rwały się do jazdy. W Kartuzach miałem prawie stłuczkę - żółty Seat próbował wymusić pierwszeństwo i skręcić w lewo, kiedy ja jechałem prosto.
Co do Kaszub - są one przepiękne, zdjęcia nie oddadzą tego uroku. Żałuję trochę, że na odcinku Kartuzy - Przodkowo - Łebno mało było słońca. Zdjęcia wyszły zbyt ciemne. Jak pogoda, rower i zdrowie dopiszą, jutro kolejna wyprawa z serii Tour De Kaszuby :-).
Jak zawsze link do trasy i kilka najciekawszych fotek.

Pagórkowate pola niedaleko Miechucina na Kaszubach. © adammatuszek

Wieś Miechucino na Kaszubach - widok z kierunku Kartuz. © adammatuszek

Widok na przepiękne Kaszuby w okolicach podjazdu pod Kartuzy, za Łapalicami. © adammatuszek

Dworzec kolejowy w Kartuzach. © adammatuszek

Kościół pod wezwaniem Św. Andrzeja w Przodkowie. © adammatuszek

• Sprzęt Merida Crossway TFS 700 V.

Niedzielny wyjazd z Marcinem.

Niedziela, 12 czerwca 2011 · dodano: 12.06.2011 | Komentarze 0

W piękne niedzielne popołudnie, mając dużo wolnego czasu postanowiłem wybrać się z Marcinem na odpoczynek rowerkiem za miasto. Naszym celem było zrobienie trasy na północny wschód od Lęborka. Trasa, jaką pokonaliśmy to: Lębork - Mierzyno - Choczewo - Jackowo - Sasino - Maszewko - Łebień - Wilkowo - Lębork. Dystans wyniósł nieco ponad 81 km.
Co do samej jazdy. Jechało się świetnie, tempo umiarkowane, choć na odcinku Garczegorze - Wilkowo - Lębork udało mi się wypracować 3 minutową przewagę nad moim Przyjacielem. Nie chciałem jechać na 100% - od jutra jestem na urlopie, planując zrobić kilkudniowy Tour De Kaszuby :D. Relacje ze zdjęciami oczywiście na stronie.
Jak zawsze - link do trasy i kilka zdjęć.