• Sprzęt Merida Crossway TFS 700 V.

Tour De Kaszuby cz. II czyli czwartkowy wyjazd na Kaszuby i Wieżycę.

Czwartek, 16 czerwca 2011 · dodano: 16.06.2011 | Komentarze 0

Mając przed sobą piękny czwartkowy dzień - zarazem przedostatni dzień zaległego urlopu postanowiłem wybrać się za miasto w miejsce, które jest najpiękniejsze na Pomorzu - czyli Wieżycę. Wyruszyłem o 8:20. Trasa jaką pokonałem to: Trasa rowerkiem Lębork - Sierakowice - Borucino - Stężyca - Szymbark - Wieżyca - Chmielno - Sianowo - Linia - Lębork; 128 km.
Co do jazdy - jechało się świetnie. Średnia moja prędkość do Wieżycy wyniosła 25,2 km/h, na całej trasie 25,7 km/h - czyli tempo jazdy bardzo dobre. Kaszubskie krajobrazy są przepiękne, szczególnie widoki z wieży widokowej w Wieżycy i w Gołubiu (jest ono na jednym zdjęciu), choć fotki nie oddadzą tego, co człowiek zobaczy na własne oczy. Na wieżę dotarłem ok. 11:10 (z przerwami na fotki w trasie) i przebywałem ok. 50 minut, nasycając oczy przepięknymi widokami.
Jeśli chodzi o ciekawostki - w Zaworach (niedaleko Chmielna) złapała mnie mżawka. Pokonywaną trasę znałem doskonale - wiedziałem, gdzie przyspieszyć, a gdzie zwolnić. Na odcinku Sierakowice - Borucino kładziony był nowy asfalt. Inne gminy robią to, co powinno być robione u nas w powiecie :D.
Podsumowując. Z jazdy jestem bardzo zadowolony. Pogoda (głównie temperatura) dopisała, choć miejscami padał niewielki deszcz i słońce zachodziło za chmury na dłużej. Mój rowerowy cel nr 1 na każdy rok, czyli dojechanie rowerkiem na Wieżycę - został osiągnięty. W środę chciałem jechać w okolice jeziora Jasień i zrobić wpis, ale niestety - niezbyt dobra pogoda stanęła na przeszkodzie (być może przez to, że jestem coraz starszy zaczynam wybrzydzać :D). Tabliczkę wjazdową do Lęborka minąłem o 15:07, by być w domu ok. 15:15.
Standardowo - poniżej link do trasy i kilka najciekawszych (spośród ok. 130) zdjęć.
Adam Matuszek

Jezioro Raduńskie Dolne w Borucinie na Kaszubach. © adammatuszek

Zbliżenie na wieś Gołubie z lekkiego wzniesienia. © adammatuszek

Kościół Pw. Św. Teresy Od Dzieciątka Jezus W Szymbarku. © adammatuszek

Widok na przepiękne Kaszuby z wieży widokowej w Wieżycy. © adammatuszek

Widok na przepiękne Kaszuby - w kierunku północno wschodnim - z wieży widokowej w Wieżycy. © adammatuszek

Widok na przepiękne Kaszuby - w kierunku południowo wschodnim - z wieży widokowej w Wieżycy. © adammatuszek

Na wieży widokowej w Wieżycy. © adammatuszek

Jeszcze jedna fotka z wieży widokowej na Wieżycy - widok w kierunku wschodnim. © adammatuszek

Wejście na wieżę widokową poświęconą Janowi Pawłowi II w Wieżycy. © adammatuszek