Sobotni wyjazd rowerkiem, czyli testowanie nowej korby w Meridzie.

Sobota, 8 marca 2014 · dodano: 16.03.2014 | Komentarze 0

W sobotnie przedpołudnie, będąc trochę ograniczony czasowo postanowiłem wybrać się na krótki wyjazd rowerkiem za miasto. Trasa, jaką pokonałem to: Lębork - Redkowice - Janowice - Garczegorze - Wilkowo - Lębork. Dystans wyniósł niecałe 29,5 km.
Co do samej jazdy. Jechało się dobrze, choć na odcinku Lębork - Redkowice wiał mocny i zimny wiatr. Jak wspomniałem w tytule - celem było testowanie nowej korby Shimano Claris FC 2403 w mojej Meridzie. Poprzednia korba - fabrycznie zamontowana Shimano M443 48-36-26 miała już przejechanych kilka tys. km. Sprawowała się dobrze, lecz ja potrzebowałem czegoś szybszego. Czasami na pewnych odcinkach czułem, że w nogach jest moc, natomiast nie mogę jej przełożyć na szybszą jazdę. Stąd też mój wybór padł na Claris 50-39-30. Ponadto nie tak dawno wymieniałem kasetę i łańcuch, tak więc cały napęd mam nowy.
Pomimo przejechania 29.5 km czuć było różnicę w jeździe, szczególnie na odcinkach prostych, jechało się na innych biegach. Pogoda do jazdy jak na początek marca dobra.
Poniżej link do trasy i kilkanaście zdjęć.