22.05.2017r - Rowerowy Potop AZS 2017 - rowerkiem po okolicach Karlskrony.

Wtorek, 23 maja 2017 · dodano: 23.05.2017 | Komentarze 1

W skrócie: 130,5 km pokonanych rowerem po bardzo malowniczych okolicach Karlskrony:
Karlskrona - Jamjo - Torhamn - Kristianopel - Bromsebro - Gettnabo - Vallby – Karlskorna.
Edycja wiosennego Rowerowego Potop AZS 2017 - jeden z najważniejszych moich wyjazdów w 2017r zbliżał się coraz bliżej. I tak oto nadeszła ta niedziela 21.05.2017r. Razem z 13 osobową grupką członków Stowarzyszenia Rowerowego "Lew Lębork" wybrałem się na rowerowy rejs po Szwecji organizowany przez firmę Stena Line. Moi współtowarzysze wybrali trasę zieloną 75 km, natomiast ja - z uwagi na mój 3 wyjazd rowerem po Szwecji (w 2016r zaliczyłem trasy zieloną 75 km oraz niebieską 60 km), natomiast ja skusiłem się na najdłuższą 125 kilometrową trasę różową biegnącą na wschód od Karlskrony (m. in. do najmniejszego szwedzkiego miasta - Kristianopel, do rysunków naskalnych, oraz na Przylądek Torhamn - najdalej wysunięty punkt w Szwecji).
W poniedziałek 22.05.2017r Karlskrona przywitała ładną pogodą. Na trasie różowej stawiło się mało rowerzystów (ok. 15 - 20), z czego część pojechała sama. Natomiast ja trzymałem się przewodnika - Mateusza oraz kilku osób. Początkowo jechaliśmy razem, dołączył też drugi przewodnik - Paweł ze swoją grupką i razem dojechaliśmy na rysunki naskalne oraz do przylądka Torhamn. Po kilkunastu minutach z naszej większej grupki wytworzyła się minigrupka - jechałem ja, przewodnik Mateusz, Zbyszek z Bydgoszczy oraz Krzysiek. Tak dojechaliśmy do miasteczka Kristianopel, na tym ok. 30 - kilometrowym odcinku w większości jechałem na przodzie naszej czwórki.
W miasteczku Kristianopel dołączył przewodnik Paweł ze swoją grupką. Grupka Pawła postanowiła skrócić trasę, natomiast ja, Zbyszek oraz przewodnicy Mateusz i Paweł postanowiliśmy pojechać normalnie, wg mapy. Na odcinku Kristianopel - Bromsebro - Gettnabo mając pokonanych w nogach ponad 70 km przechodziłem lekki kryzys, zaczęło brakować sił i schowałem się nieco do tyłu. Za miasteczkiem Gettnabo nogi powróciły do normalnej jazdy, organizm się odrodził, coraz częściej dawałem zmiany na prowadzeniu. W okolicach miejscowości Vallby dogoniliśmy grupkę, która odłączyła się od nas w Kristianopel. Tak dojechaliśmy do Karlskrony.
Pokonana trasa to: Karlskrona - Jamjo - Torhamn - Kristianopel - Bromsebro - Gettnabo - Vallby - Karlskorna; Pokonany dystans 130,5 km. Nogi bardzo dobrze zniosły trasę, cały czas kręciłem filmy z przejazdu trasy - wyszło mi ich ok. 20 GB. Pogoda do jazdy świetna. Szwecja poraz kolejny zauroczyła mnie swoimi krajobrazami. Wojciech Gąssowski w piosence pt. "Zielone wzgórza nad Soliną" śpiewał - "Spotkamy się tu znów za rok". Ja natomiast zaśpiewam - "Spotkamy się tu znów za pół roku".

Rowerowy Potop AZS 2017 - na statku Stena Line Spirit
Rowerowy Potop AZS 2017 - na statku Stena Line Spirit © adammatuszek

Rowerowy Potop AZS 2017 - na tle statku Stena Line Spirit w Karlskronie
Rowerowy Potop AZS 2017 - na tle statku Stena Line Spirit w Karlskronie © adammatuszek