Sobotni wyjazd rowerkiem za miasto.

Sobota, 9 września 2017 · dodano: 20.09.2017 | Komentarze 0

Sobotni grupowy wyjazd rowerkami do Łeby przez wschodnią część Słowińskiego Parku Narodowego, powrót do Lęborka przez Jezioro Czarne niedaleko Sarbska. Pokonana trasa to: Lębork - Białogarda - Wicko - Krakulice - Żarnowska - Łeba - Nowęcin - Jezioro Czarne - Wrześcienko - Maszewko - Łebień - Garczegorze - Lębork. Dystans wyniósł ponad 81 km.
Droga do Białogardy przebiegała ciągiem pieszo - rowerowym, od Białogardy do Krakulic asfaltem. Zaraz za Krakulicami jakość dróg ulegała pogorszeniu. Było sporo błota (przypomniała mi się poniedziałkowa jazda rowerem po okolicach Karlskrony w Szwecji), za to naszym oczom ukazały się piękne widoki na leśne polany. W jednym miejscu dzięki podpowiedziom okolicznym grzybiarzy zjechaliśmy lekko z planowanej trasy z uwagi na nieprzejezdność leśnych dróg. Fragment trasy w tym miejscu przebiegał mięrzynarodowym szlakiem rowerowym R10. W Żarnowskiej weszliśmy na pomost nad Jeziorem Łebsko. W Łebie zjedliśmy obiad i udaliśmy się na chwilę na kanał portowy. W drodze powrotnej zajechaliśmy nad Jezioro Czarne umiejscowione w lesie niedaleko Sarbska. Pogoda dopisała, choć w Łebie natrafiliśmy na lekkie opady deszczu.
Dziękuję Wam wszystkim za świetną wycieczkę i cudowną atmosferę :-). Dla kilku z Was była to pierwsza okazja przejechania się rowerem bardzo malowniczym odcinkiem z Krakulic do Łeby (i pewnie nie ostatni raz).