Sobotni preharpagan.

Sobota, 29 sierpnia 2009 · dodano: 29.08.2009 | Komentarze 0

Sobota zapowiadała się pięknie. Razem z Arturem i Marcinem wyruszyliśmy SKM-ką do Redy na odbywający się po raz czwarty Preharpagan. Naszym celem było poznanie okolicznych terenów i zaliczenie oczywiście - w miarę możliwości jak największej ilości punktów trasy. Pełni sił i ciekawości, po otrzymaniu mapy trasy zaczęliśmy obmyślać "wstępną" strategię zdobywania poszczególnych punktów.

8:30 start. Ruszyliśmy na 1 punkt - skrzyżowanie drogi leśnej i niebieskiego szlaku. 8:58 i mieliśmy za sobą pierwszy wpis. Następnie udaliśmy się w kierunku północnym szukać kolejnego miejsca. Niestety (sam organizator to później przyznał) miejsce nr 6 było słabo oznaczone i straciliśmy ponad godzinę. Późniejsze 2 punkty (krzyż we wsi Zdrada, niedaleko Pucka) i drogowskaz przy Białym Kamieniu w okolicach Mechowa zdobyliśmy dość szybko, by następnie tracąc ponad 40 minut zdobywając jednak skrzyżowanie leśnych dróg w okolicach wsi Opalino.

Następnie skierowaliśmy się w kierunku północno - zachodnim zdobywając punkt nr 9 (pomnik przyrody w okolicach Zamostnego) i wspinając się pod górę punkt Strzebielino (maszt telefonii komórkowej). Potem lasami udaliśmy się do Luzina zdobywając jak się okazało ostatni nasz punkt - Luzino. Mając na zegarach godzinę 16:45 udaliśmy się lasami do Wejherowa, by stamtąd droga krajową nr 6 dojechać do Redy na wyznaczoną graniczną godzinę 17:30 (na szczęście byliśmy tu ok 17:20). Po zdaniu karty udaliśmy się SKM-ką do Lęborka o 17:33 kończąc przygodę.

Jesli chodzi o trasę, przejechaliśmy 100 km, z czego ok. 75% drogi to lasy. Wyprawę należy zaliczyć jako udaną, choć szkoda było straconego czasu na szukanie punktów (max 2 godziny) - 2, 3 dodatkowe miejsca można by dodatkowo zaliczyć (niektóre punkty też były słabo oznaczone). Z uwagi na nasz pierwszy rajd (mój i Marcina) uważam, że było dobrze - mamy za sobą już niewielkie (ale jednak) doświadczenie i to zaliczyć trzeba na plus.