• Sprzęt Merida Crossway TFS 700 V.

Sobotni wyjazd na Kaszuby.

Sobota, 3 lipca 2010 · dodano: 03.07.2010 | Komentarze 0

W pięknie zapowiadającą się wolną od pracy sobotę postanowiłem się wybrać na Kaszuby. Miejsca, jakie chciałem odwiedzić to Ogród Botaniczny w Gołubiu i Wieżycę (byłem tu rowerkiem w 2008 i 2009r).

Trasa jaką pokonałem to: Lębork - Sierakowice - Borucino - Stężyca - Gołubie - Szymbark - Wieżyca - Kartuzy - Sianowo - Linia - Lębork, dystans 135 km.

Jeśli chodzi o Ogród Botaniczny - jest to bardzo ciekawe miejsce, leżące niedaleko torów w Gołubiu. Znajdują się w tym ogrodzie rośliny, które rosną w różnych częściach świata. Bilet 5 zł (mnie jako studenta wpuścili za 4 zł). Warto zwiedzić. Następnie skierowałem się prostą drogą do Szymbarka.

Po przyjeździe do Szymbarka pojechałem do Centrum Edukacji i Promocji Regionu, gdzie znajduje się "Dom do góry nogami". W Centrum byłem w 2008 i 2009r, jednak tylko 2 lata temu udało mi się wejść do Domku i to na krótko. Ku mojemu zaskoczeniu nie było kolejki do Domku i po 3 minutach wszedłem kręcąc filmiki z jego wnętrza. Bilet wstępu do Centrum - 12 zł (dzieci do lat 16 mają ulgę).

Następnie udałem się na Wieżycę - najwyższy szczyt na Pomorzu. Jest to fantastyczne miejsce. Bilet wstępu na wieżę widokową - 5 zł (dzieci i młodzież do 18 lat - ulga). Po Wieżycy, aby poznać nowe tereny skierowałem się na Kartuzy, by tam od dobrze znanej mi wsi Mokre Łąki wrócić przez Sianowo i Linię do Lęborka.