• Sprzęt Merida Crossway TFS 700 V.

Sobotni wyjazd na Górę Siemierzycką - 2 najwyższy szczyt na Kaszubach.

Sobota, 9 lipca 2011 · dodano: 10.07.2011 | Komentarze 2

W piękną lipcową sobotę postanowiłem wybrać się z moim Przyjacielem Marcinem na Kaszuby. Naszym celem były: punkt widokowy niedaleko Parchowa oraz Góra Siemierzycka - 2 najwyższy szczyt na Pomorzu. Trasa, jaką pokonaliśmy to: Lębork - Sierakowice - Sulęczyno - Parchowo - Studzienice - Płotowo - Góra Siemierzycka - Płotowo - Bytów - Czarna Dąbrówka - Nowa Dąbrowa - Potęgowo - Stowięcino - Redkowice - Janowice - Garczegorze - Wilkowo - Lębork. Całkowity dystans wyniósł niecałe 203,5 km.
Co do samej jazdy - jechało się naprawdę świetnie. Mój plan zakładał przejechanie ok. 140 km. Po dojechaniu do Czarnej Dąbrówki, mając siły spróbowaliśmy pojechać w lewo drogą wojewódzką 210 do Nowej Dąbrowy, by tam skręcić w drogę krajową nr 6 do Potęgowa. Tu mając "powera" w nogach skręciliśmy w lewo i przez Stowięcino, Redkowice, Janowice i Wilkowo dojechaliśmy do Lęborka, przy okazji pobijając magiczną liczbę 200 przejechanych km jednego dnia. O godzinie 19:31 minęliśmy tabliczkę wjazdową do Lęborka, na liczniku mając równe 200 km. Byliśmy z tego powodu szczęśliwi, że udało się pokonać tak długi dystans z bardzo dobrą średnią prędkością (ok. 23,7 km/h, gdyby nie 6 kilometrowy odcinek lasem to byłoby ponad 24,4 km/h). Przejechanie 203 km to mój rekord, poprzedni najdłuższy dystans wynosił ok. 150 km w 2009 roku.
Co do pogody - była ona idealna. Słoneczko towarzyszyło nam przez cały czas. Praktycznie przez całą trasę nie było wiatru. Co ok. 50 km robiliśmy krótkie przystanki, na których m.in. uzupełnialiśmy płyny.
Dla zainteresowanych wizytą na Górę Siemierzycką powiem tak. W jedną i drugą stronę szosą i lasem jest ok. 130 km, trasa jest bardzo dobrze oznakowana. Zachęcam Was do tej wizyty.
Dziś w niedzielny poranek pisząc tę notkę czuję w mięśniach jazdę, jestem jednak szczęśliwy :-). Przy okazji szacunek dla Marcina, który bardzo dobrze wytrzymał tak długi dystans - ostatnia jego najdłuższa trasa wynosiła ok. 90 km.
Jak zawsze link do trasy i kilka najciekawszych zdjęć.