Czwartkowy wyjazd rowerkiem na ścieżkę rowerową Swarzewo - Krokowa.

Czwartek, 2 sierpnia 2012 · dodano: 03.08.2012 | Komentarze 0

W piękny czwartkowy poranek, na zakończenie 2 tygodniowego urlopu postanowiłem wybrać się rowerkiem w okolice Pucka - konkretnie na ścieżkę po byłych torach Swarzewo - Krokowa. Trasa rowerkiem Lębork - Mierzyno - Puck - Żarnowiec - Choczewo - Maszewko - Łebień - Nowa Wieś Lęborska - Lębork. Dystans wyniósł niecałe 137 km.
Co do samej jazdy - jechało się nadspodziewanie dobrze. Na początkowych 10 kilometrach miałem kłopoty z właściwym utrzymaniem tempa - w nogach nie było "powera". Potem stopniowo przyspieszałem by do Pucka dojechać w 2 godziny i 14 minut jadąc pod wiatr i pokonując to okoliczne wzniesienia. Przy wyjeździe z tego miasta zatrzymałem się na punkcie "Kaczy Winkiel" przy Zatoce Puckiej. Po chwili jechałem dalej i udałem się w kierunku ścieżki rowerowej Swarzewo - Krokowa.
Dojechałem tu po kilku minutach. I tu zaczęła się prawdziwa przyjemność jazdy rowerkiem. Prawie 17,5 km asfaltowej ścieżki rowerowej biegnącej przez malownicze tereny głównie pola warte były pokonania tylu kilometrów (w sumie prawie 137). Na ścieżce tej zwolniłem - wykonując liczne zdjęcia podziwiając okolice. Po prawie 50 minutach dojechałem do końca ścieżki i tu przez Żarnowiec, Choczewo, Maszewko i Nową Wieś udałem się do Lęborka. Na ostatnich 20 kilometrach od Maszewka znowu wiatr zaczął wiać w twarz - lekko zwolniłem dojeżdżając spokojnie do Lęborka. Pogoda oczywiście dopisała.
Podsumowując - wyprawa bardzo udana. W tym miejscu zadam Wam pytanie - może warto rozważyć grupowy wyjazd dla chętnych przejechania się tą ścieżką. Najkrótszy wariant trasy z i do Lęborka to ok. 125 km.
Na koniec podziękowania dla Mirka - mirek1982lebork, bez którego pomocy nie byłoby tych zdjęć z trasy.
Jak zawsze link do trasy i garść zdjęć.
Adam Matuszek

Puck - punkt "Kaczy Winkiel" nad Zatoką Pucką. © adammatuszek

Początek ścieżki rowerowej Swarzewo - Krokowa w Swarzewie. © adammatuszek

Widok na przepiękne okolice Łebcza widziane ze ścieżki rowerowej. © adammatuszek

Okolice Łebcza widziane ze ścieżki rowerowej Swarzewo - Krokowa. © adammatuszek

Łebcz - widok na drogę z mostu kolejowego na obecnej ścieżce rowerowej. © adammatuszek

Radoszewo - jeden z punktów przeznaczonych do odpoczynku. © adammatuszek

Widok na ścieżkę rowerową Swarzewo - Krokowa. © adammatuszek

Okolice Krokowej - ścieżka rowerowa, po lewej stronie droga do Krokowej.. © adammatuszek