Niedzielny wyjazd za miasto, czyli dwóch szaleńców jedzie rowerami nad Morze Bałtyckie na zachód słońca :-).

Niedziela, 28 lipca 2013 · dodano: 29.07.2013 | Komentarze 3

W niedzielne południe postanowiłem wybrać się rowerkiem za miasto. Celem było dojechanie nad Morze Bałtyckie, do miejscowości Stilo. Trasa, jaką pokonałem to: Lębork - Garczegorze - Łebień - Maszewko - Stilo - Maszewko - Łebień - Garczegorze - Lębork. Dystans wyniósł ok. 70 km.
Co do samej jazdy. Wyjazd nad morze planowałem od dość dłuższego czasu. Wg pierwotnych planów miałem jechać z Marcinem, on niestety jechał do Łeby samochodem. Patrząc na prognozę pogody na niedzielę (słonecznie i ciepło) i najbliższe dni (opady deszczu) postanowiłem wyruszyć sam.
Ok. 13:35 wystartowałem. Na początku jechało się dość ciężko z powodu temperatury przekraczającej 32 stopnie Celsjusza. Na szczęście wiatr był moim sprzymierzeńcem i wiał mi w plecy. Po ok. 10 km, za Garczegorzem złapałem właściwe tempo i bez większych problemów, ok. 15:20 spokojnie dojechałem nad Bałtyk.
Morze przywitało mnie lekką mżawką, po chwili przestało kropić i wszedłem do wody. Po ostatnich upałach Bałtyk był ciepły i zachęcał do kąpieli. Tak też uczyniłem. Po chwili wyszło długo oczekiwane słońce i zacząłem się opalać :-). Czas mijał bardzo szybko. Ok. 18:00 zadzwoniłem do Marcina z pytaniem co u niego słychać i czy nie chce do mnie przyjechać rowerkiem do Stilo. Po kąpieli w Bałtyku w Łebie wiedziałem, że jest trochę zmęczony. Chwila zastanowienia i zapadła decyzja. Miłość do roweru zwyciężyła i dwie godziny później Przyjaciel dojechał do mnie. Kolejna kąpiel w Bałtyku i rozmowy o sprawach rowerowych, planach na pokonanie kolejnych tras sprawiły, że czas bardzo szybko płynął. Na szczęście jak na wieczór było bardzo ciepło. Coraz bliżej było zachodu słońca. To był mój cel - zobaczyć zachód słońca nad morzem i utrwalić go na zdjęciach. Po chwili nadeszła długo wyczekiwana chwila i aparat poszedł w ruch.
Była godzina 21:30 i trzeba było wracać do domów. Większość ludzi o tej porze jadło kolacje, oglądało telewizję, szykowało się do snu itp. Natomiast dwóch szaleńców, pozytywnie zakręconych ludzi jechało rowerami do Lęborka :-). Mając dobre oświetlenie rowerowe oraz ja - kamizelkę odblaskową spokojnie wróciliśmy do Lęborka. O 23:10 dojechaliśmy do domów będąc zadowoleni z pokonanej trasy, nawet nie zmęczeni przejechaniem 70 km.
Podsumowując - wycieczka bardzo udana. Pogoda do jazdy dobra. Jest to jedna z niewielu wypraw, które będę pamiętać do końca życia i które będę najmilej wspominać.
Poniżej link do trasy i 19 najciekawszych zdjęć z niedzielnego wyjazdu.