Niedzielny wyjazd rowerkiem za miasto.

Niedziela, 2 czerwca 2019 · dodano: 04.06.2019 | Komentarze 0

Niedzielny samotny wyjazd rowerkiem za miasto. Pokonana trasa to: Lębork - Garczegorze - Łebień - Maszewko - Sasino - Stilo - Sasino - Maszewko - Łebień - Rekowo Lęborskie - Łęczyce - Jezioro Lubowidzkie - Lębork. Dystans wyniósł ponad 80 km.
Co do samej jazdy - takiego wyjazdu było mi trzeba. W końcu w weekend dopisała dobra pogoda - tegoroczny maj był jakiś zimny i deszczowy, nie sprzyjał do jazdy rowerem. Celem wyjazdu było dojechanie nad Morze Bałtyckie na Stilo, udało się to w zaplanowanym czasie (1 godzina 29 minut). Nad morzem było dość zimno, po ok. 1,5 godzinie udałem się w drogę powrotną do Lęborka. Aby uatrakcyjnić wyjazd postanowiłem pojechać nad Jezioro Lubowidzkie. W nogach było czuć trudy jazdy, ale cóż - trzeba było wykorzystać ładną pogodę. Nad Jeziorem Lubowidzkim zrobiłem krótką przerwę i udałem się do domu. Kolana odczuły trudy jazdy :-).

Rowerowa Masa Krytyczna 2019.

Sobota, 1 czerwca 2019 · dodano: 04.06.2019 | Komentarze 0

Sobotnia Rowerowa Masa Krytyczna 2019 + krótki wyjazd po niej. Pokonana trasa to: Lębork - Lubowidz - Jezioro Lubowidzkie - Lubowidz - Lębork. Dystans wyniósł 26 km.
Co do samej jazdy - jechało się dobrze. Po wyborach przyszedł czas na zorganizowanie Rowerowej Masy Krytycznej 2019 - ok. 9 km rajdu ulicami Lęborka, podczas którego rozdaliśmy sporo akcesoriów odblaskowych (lampki, kamizelki, opaski). Było nas prawie 100. Przygotowania do tego przedsięwzięcia zajęło mi sporo czasu, ale warto było. Po Masie razem z 3 znajomych z Lwa udaliśmy się na krótki wyjazd rowerkiem nad Jezioro Lubowidzkie. Było bardzo fajnie, w końcu dopisała pogoda - było ciepło, świeciło słoneczko.

Piątkowy wyjazd rowerkiem za miasto.

Piątek, 24 maja 2019 · dodano: 04.06.2019 | Komentarze 0

Piątkowy popołudniowy samotny wyjazd rowerkiem za miasto. Pokonana trasa to: Lębork - Wilkowo Nowowiejskie - Garczegorze - Łebień - Rekowo Lęborskie - Kębłowo Nowowiejskie - Lębork. Dystans wyniósł prawie 36 km.
Co do samej jazdy - jechało się bardzo dobrze. Trzeba było nabrać sił przed zbliżającymi się wyborami do europarlamentu, które miały odbyć się w dniu 26.05.2019r. Sobota to czas na przygotowanie lokalu, odbiór kart itp, natomiast niedziela to dzień wyborów - dzień pracy w komisji wyborczej. Z racji tego piątkowy wyjazd był wskazany. W Wilkowie Nowowiejskim porozmawiałem z emerytowanym pracownikiem Sądu Rejonowego w Lęborku i po kilkunastu minutach udałem się w dalszą jazdę. Pogoda niezbyt rozpieszczała - pomimo świecącego słoneczka było zimno. Swoje kilometry trzeba było jednak zrobić :-).

Środowy wyjazd rowerkiem za miasto.

Środa, 22 maja 2019 · dodano: 04.06.2019 | Komentarze 0

W środę, dnia 22.05.2019r odbył się kolejny minirajd zorganizowany przez Stowarzyszenie Rowerowe „Lew Lębork”. Na starcie stawiła się ok. 20 osobowa grupka. Razem pokonaliśmy następującą trasę: Lębork – Nowa Wieś Lęborska – Wilkowo Nowowiejskie – Strzelęcino – Obliwice – Garczegorze – Nowa Wieś Lęborska – Lębork. Dystans wyniósł ok. 26 km.
Dzisiejszy minirajd nie należał do najłatwiejszych. Już na samym starcie czekał nas podjazd drogą asfaltową do Wilkowa Nowowiejskiego. W Strzelęcinie przejechaliśmy po bruku. Tutaj zatrzymaliśmy się na chwilkę robiąc zdjęcia przy rzepaku. W Garczegorzu przy sklepie zrobiliśmy krótką przerwę na uzupełnienie straconych kalorii i spokojnym tempem wróciliśmy do Lęborka.
Serdecznie dziękujemy za Wasz udział w dzisiejszym minirajdzie. Cieszymy się, że na naszych rajdach pojawiają się nowe osoby chcące poznać przepiękne okolice Lęborka oraz powiatu lęborskiego.

Wtorkowy wyjazd rowerkiem za miasto.

Wtorek, 21 maja 2019 · dodano: 04.06.2019 | Komentarze 0

Wtorkowy samotny wyjazd rowerkiem za miasto. Pokonana trasa to: Lębork - Mosty - Lubowidz - Jezioro Lubowidzkie - Mosty - Lębork. Dystans wyniósł ponad 12 km.
Co do samej jazdy - jechało się dobrze. Wyjazd krótki, gdyż trzeba było przygotowywać się do wyborów do europarlamentu; byłem przewodniczącym największej obwodowej komisji wyborczej w Starostwie Powiatowym w Lęborku; ciążyła na mnie większa odpowiedzialność. Trzeba było poczytać wytyczne itp. Nad jeziorkiem zrobiłem ponad 30 minut przerwy i spokojnie pojechałem do domu. Pogoda do jazdy dobra, nie padało, świeciło słoneczko.

Sobota, 18 maja 2019 · dodano: 18.05.2019 | Komentarze 0

Sobotni samotny wyjazd rowerkiem za miasto. Pokonana trasa to: Lębork - Lubowidz - Jezioro Lubowidzkie - Lubowidz - Mosty - Lębork. Pokonany dystans wyniósł nieco ponad 24.5 km.
Co do samej jazdy - jechało się dobrze. W natłoku spraw (wybory, sprawy prywatne, sprawy związane ze Stowarzyszeniem Rowerowym "Lew Lębork") udało się wyrwać z domu na przejażdżkę, która w pierwotnej wersji miała być dłuższa. Ale. No właśnie ale. Od kilku dni codziennie pada deszcz - może i dobrze, bo rośliny chcą też pić :-). Ale mogłoby padać w nocy, a w dzień świecić słońce. Mogę dalej narzekać, że popołudniami jest jak na maj zimno i nie ma sensu wyjeżdżać po pracy rowerem na przejażdżkę rowerową - choć jak powiedzenie mówi - nie ma złej pogody na rower, są tylko źle ubrani rowerzyści :-). Nie ma jednak tak dobrze, trzeba więc wykorzystywać dobrą pogodę na rower. Dziś około południa planowane były opady deszczu, a w deszczu jakoś nie lubię jeździć - zdecydowanie wolę upały, człowiek chociaż się opali :-). Ale dość narzekania :-).
Celem dzisiejszego wyjazdu było objechanie Jeziora Lubowidzkiego i poznanie nowych dróg leśnych. Było trochę podjazdów i piachu. Było też trochę błądzenia. Było też niespodziewane przejście z rowerem przez płytką rzeczkę (woda do kostek, może ciut minimalnie wyżej - innego sposobu na przedostanie się na drugą stronę nie było. Generalnie było bardzo fajnie. Chwilę po przyjeździe do domu rozpadało się. Miałem szczęście :-). Wyjazd zaliczam do udanych.

Fundamenty baraków obozu koncentracyjnego Stutthof niedaleko wsi Dąbrówka Wielka. © adammatuszek

Przejście przez rzeczkę niedaleko Jeziora Lubowidz.
Przejście przez rzeczkę niedaleko Jeziora Lubowidz. © adammatuszek

Sobota, 11 maja 2019 · dodano: 12.05.2019 | Komentarze 0

Sobotni grupowy wyjazd rowerkiem za miasto. Pokonana trasa to: Lębork - Unieszynko - Oskowo - Rokitki - Rokity - Kozin - Cewice - Lębork. Pokonany dystans wyniósł nieco ponad 68 km.
Co do samej jazdy. Wyjazd był moim pomysłem. Chciałem pokazać grupce członków naszego Stowarzyszenia Rowerowego "Lew Lębork" pomnik upamiętniający katastrofę niemieckiego samolotu Junckers JU52, który rozbił się 06.11.1934 roku na polu niedaleko wsi Rokitki - więcej informacji tutaj: http://cmentarze.lebork.pl/index.php/pl/pomniki/25... Udało się tam dojechać - pierwszy raz byłem tam w 2017 roku. Następnie skierowaliśmy się do wsi Kozin do arboretum (ogród botaniczny). Po chwili przerwy spokojnym tempem dojechaliśmy do Lęborka. Przy okazji robiłem za bagażowego - wiozłem 2 sakwy, do których część z nas (jechało nas 8) wsadziło kurtki i inne rzeczy. Sakwy na taki wyjazd to konieczność, zawsze na takie wyjazdy wiozę ze sobą apteczkę i narzędzia. Pogoda do jazdy dobra. Było chłodno, co jakiś czas świeciło słońce.
Pozdrawiam.
Przy pomniku upamiętniającym katastrofę lotniczą niemieckiego samolotu Junckers JU52 z dnia 06.11.1934r niedaleko wsi Rokitki. © adammatuszek

Środowy wyjazd rowerkiem za miasto.

Środa, 8 maja 2019 · dodano: 09.05.2019 | Komentarze 0

W środę 08.05.2019r odbył się pierwszy w 2019 roku minirajd zorganizowany przez Stowarzyszenie Rowerowe "Lew Lębork". Na starcie stawiło się 17 rowerzystów. Trasa, jaką pokonaliśmy to: Lębork - Nowa Wieś Lęborska - Kębłowo Nowowiejskie - Kisewo - Łęczyce - Mosty - Lębork. Dystans wyniósł ok. 23,5 km.
Celem tego minirajdu było dotarcie na leśny punkt widokowy niedaleko Kębłowa Nowowiejskiego. Jest on położony ok. 5 km od Lęborka. Aby do niego trafić musieliśmy pokonać ok. 0,5 km drogi przez las. Po chwili naszym oczom ukazał się piękny widok na północ od Lęborka. Następnie udaliśmy się w kierunku Kisewa i Łęczyc, gdzie przy cukierni "Iwonka" zrobiliśmy krótki postój. Spokojnym tempem dojechaliśmy do Lęborka.
Serdecznie dziękujmy za Waszą obecność :-).

Otwarty rajd cyklistów "Jesteśmy w Unii" 2019

Środa, 1 maja 2019 · dodano: 04.05.2019 | Komentarze 0

Otwarty rajd cyklistów "Jesteśmy w Unii" 2019 to rajd, w którym wziąłem udział w środę 01.05.2019 roku. Głównym organizatorem było Starostwo Powiatowe w Lęborku. Pokonana trasa to: Lębork - Maszewo Lęborskie - Dziechlino - Małoszyce - Lębork. Pokonany dystans wyniósł prawie 25 km.
Co do samej jazdy - jechało się dobrze. Spokojnym tempem grupką Lwów pojechaliśmy do Maszewa Lęborskiego, gdzie przy sklepie zrobiliśmy sobie krótką przerwę i inną, mniej wymagającą trasą dojechaliśmy do Dziechlina, gdzie czekał na nas poczęstunek przygotowany przez m.in. Starostwo Powiatowe w Lęborku. Pogoda do jazdy dobra - od Dziechlina do Lęborka jechaliśmy w deszczu.
Na zdjęciu z burmistrzem Lęborka - p. W. Namyślakiem i starostą powiatu lęborskiego - p. A. Zajączkowską.

Na otwartym rajdzie cyklistów
Na otwartym rajdzie cyklistów "Jesteśmy w Unii" 2019 © adammatuszek

Sobota, 27 kwietnia 2019 · dodano: 04.05.2019 | Komentarze 0

Sobotni, samotny wyjazd rowerkiem za miasto. Pokonana trasa to: Lębork - Leśnice - Dąb Świętopełk - Leśnice - Lębork. Pokonany dystans wyniósł ok. 24 km.
Co do samej jazdy - jechało się dobrze. Początkowo nie chciało mi się jechać, jednak z uwagi na to, iż w niedzielę miało przyjść pogorszenie pogody po 11:30 wyjechałem z domu w konkretnym celu. Tym celem było opracowanie poprawionego śladu GPS pod poradniki z punktami widokowymi, które zamierzałem opracować. Bez przejechanego śladu GPS taki poradnik nie miałby sensu. Na szczęście udało się zrobić taką trasę jaką planowałem, dzięki czemu w niedzielę zrobiłem kilka PDF-ów z punktami widokowymi wokół Lęborka. Tempo jazdy spokojne.
Pozdrawiam.

Na punkcie widokowym niedaleko Krępkowic.