• Sprzęt Merida Crossway TFS 700 V.

Niedzielny wyjazd do Władysławowa.

Niedziela, 17 lipca 2011 · dodano: 17.07.2011 | Komentarze 2

W piękny niedzielny dzień, zgodnie zgodnie z zapowiedziami wybraliśmy się z Marcinem do Władysławowa. Naszym celem była wieża widokowa we Władysławowie oraz wystawa "Stadiony piłkarskie 2012". Trasa, jaką pokonaliśmy to: Lębork - Mierzyno - Puck - Władysławowo - Żarnowiec - Nadole - Żelazno - Lębork. Dystans wyniósł nieco ponad 154 km.
Co do samej jazdy. Jechało się dobrze - w nogach nie było "powera". Średnia prędkość nie była najważniejsza - wyniosła ona 23,1 km/h (gdyby nie liczne stopy we Władysławowie byłaby ona o ok. 0,5 km/h wyższa). Ponadto jazdę spowalniał dość silnie wiejący wiatr w przód na prawie całej trasie.
Wracając w kierunku Lęborka (dokładnie w Łebczu, niedaleko Swarzewa) wjechaliśmy na ścieżkę rowerową, zbudowaną na byłej linii kolejowej Swarzewo - Krokowa i nią jechaliśmy przez ok. 15 km. Co ok. 3 km była możliwość odpoczynku na ławeczkach - coś dobrego dla rodziny z dziećmi lub dla początkujących cyklistów. Pomysł bardzo ciekawy, ścieżką poruszało się nią bardzo wielu rowerzystów. Chętnie bym w taki sposób przejechał się z Lęborka do Wejherowa lub z Lęborka do Kartuz. Tereny przecież mamy bardzo piękne. Według oficjalnych danych koszt ścieżki (17,35 km) ze Swarzewa do Krokowej wyniosł niecałe 3,2 mln zł - z czego Unia dała na ten projekt 2,7 mln. Gminy Puck i Krokowa musiały wyłożyć ze swoich budżetów łącznie jedynie ok. 500 tys. zł.
Jak zawsze link do trasy i kilkanaście najciekawszych zdjęć (spośród prawie 200).
Adam Matuszek

Na tle Zatoki Puckiej niedaleko Pucka. © adammatuszek

Marcin na wieży widokowej we Władysławowie. © adammatuszek

Na wieży widokowej we Władysławowie. © adammatuszek

Widok z wieży widokowej we Władysławowie. © adammatuszek

Wieża widokowa we Władysławowie. Zdjęcia z niej były robione z wyższego punktu (nad ceglanym dachem). © adammatuszek

Miniatura 1:100 Stadionu PGE Areny na wystawie stadionów piłkarskich Mistrzostw Europy we Władysławowie. © adammatuszek

Miniatura Stadionu Olimpijskiego w Kijowie - na wystawie stadionów piłkarskich Mistrzostw Europy 2012 we Władysławowie. © adammatuszek

Na tle miniatury Stadionu Oilimpijskiego w Kijowie - na wystawie we Władysławowie.. © adammatuszek

Marcin na ścieżce rowerowej - zrobionej na byłej linii kolejowej Swarzewo - Krokowa. © adammatuszek

Ścieżka rowerowa zrobiona na byłej linii kolejowej Swarzewo - Krokowa. © adammatuszek

Na ścieżce rowerowej zrobionej na byłej linii kolejowej Swarzewo - Krokowa. © adammatuszek