Niedzielny wyjazd na Wieżycę.

Niedziela, 4 września 2011 · dodano: 05.09.2011 | Komentarze 0

W słoneczną niedzielę, zgodnie z zapowiedzią, postanowiłem się wybrać rowerkiem na przepiękne malownicze Kaszuby. Cel był jasny - pojechać 2 raz w tym roku na Wieżycę. Towarzyszył mi Marcin. Trasa, jaką pokonaliśmy to: Lębork - Bukowina - Sierakowice - Borucino - Stężyca - Gołubie - Szymbark - Wieżyca - Borucino - Mirachowo - Kamienica Królewska - Bukowina - Lębork. Wyszło równe 134 km.
Co do samej jazdy - jechało się dość ciężko. Na 3/4 trasy, szczególnie na początkowych 50 kilometrach jazdę bardzo spowialniał przedni, nieprzyjemny wiatr. Ja, będąc już w Bukowinie nie miałem sił na dalszą jazdę. Przekroczenie prędkości 22 km/h uznawany był za sukces. Dopiero w okolicach Gołubia można było poczuć lżejszy wiatr. W tej wiosce zatrzymaliśmy się na ok. 30 minut i odwiedziliśmy ogród botaniczny. Następnie przez Szymbark udaliśmy się na wieżę widokową na Wieżycy. Na odcinku Szymbark - Wieżyca znowu dał o sobie silny wiatr.
Po odwiedzeniu tego wspaniałego miejsca udaliśmy się w kierunku północnym, do Lęborka. W Ostrzycach zjedliśmy obiad i tak pokonując liczne podjazdy dojechaliśmy do Lęborka. Mając w nogach 82 km pokonane niecały dzień wcześniej ok. 18:27 dojechaliśmy do Lęborka. Po przyjeździe czuć było zmęczenie, ale przede wszystkim satysfakcję z pokonanych łącznie 216 km.
Dziś, w poniedziałek pisząc tą notkę mogę napisać to, że w nogach nie czuję zmęczenia, jedynie do 12:00 chodziłem niewyspany. Mój przyjaciel Marcin odczuł jazdę bólem w nogach.
Podsumowując. Pomimo pewnych trudności i chwil zwątpienia Wieżyca poraz drugi rowerkiem w tym roku zdobyta. Zrobienie tej trasy było niewątpliwie trudniejsze od pokonania 203 km rowerkiem na Górę Siemierzycką z 9 VII 2011r -
relacja z trasy.
Jak zawsze link do trasy i kilka zdjęć.