Poniedziałkowy wyjazd rowerkiem za miasto, czyli awaria Meridy.

Poniedziałek, 22 lipca 2013 · dodano: 23.07.2013 | Komentarze 1

W poniedziałkowy poranek, będąc 1 dzień na zaległym urlopie z 2012 roku postanowiłem wybrać się za miasto. Trasa, jaką pokonałem to Lębork - Chrzanowo - Mierzyno - Gniewino. Dystans wyniósł nieco ponad 30,5 km, choć pierwotny plan zakładał przejechanie 95 km.
Co do samej jazdy. Jechało się bardzo dobrze, pomimo dość silnego przedniego wiatru i kilku podjazdów po drodze. W niecałe 70 minut od startu dojechałem do Gniewina i skręciłem w prawo zrobić zdjęcia stadionu. Tu niestety nastąpiła awaria mojej Meridy. Zerwany łańcuch oznaczał koniec świetnie zapowiadającej się jazdy. Spojrzałem na łańcuch i zobaczyłem, że pęknięcie musiało zdarzyć prędzej czy później; kilka ogniw było popękanych. Po chwili zatelefonowałem do chłopaka siostry, Kamila z prośbą o przyjazd do Gniewina samochodem.
Ja w między czasie zrobiłem zdjęcia Gniewina ze sztucznego zbiornika wodnego.Po ok. godzinie Kamil z siostrą dojechali do mnie. Razem zwiedziliśmy obszar wieży widokowej w Gniewinie (na samą wieżę nie weszliśmy) oraz udaliśmy się obejrzeć fermę strusi w Kniewie. Po ok. 20 minutach pojechaliśmy do Lęborka, oddać Meridę do serwisu. Do wymiany był nie tylko łańcuch, ale również kaseta i przednie klocki hamulcowe. Kaseta i łańcuch swoje przeżyły - przejechałem na nich ponad 6 tys km.
Podsumowując - jazda udana, choć z małą awarią. Z jednej strony cieszę się, że usterka stała się blisko Lęborka i na początku mojego 3 -tygodniowego urlopu. Teraz z wymienionym osprzętem powinienem jeździć bezawaryjnie :-).
Linku do trasy nie ma, jest za to kilkanaście nowych zdjęć.

Awaria roweru w Gniewinie © adammatuszek

Stadion w Gniewinie © adammatuszek

Zbliżenie na trybunę stadionu w Gniewinie © adammatuszek

Widok na Gniewino ze zbiornika wodnego © adammatuszek

Panoramiczne zdjęcie Gniewina ze zbiornika wodnego © adammatuszek

Widok na wiatraki w okolicach Gniewina © adammatuszek

Rondo im. Kazimierza Górskiego w Gniewinie. W pierwsze lewo droga do Wejherowa, w drugie lewo do Gniewina, w prawo do wieży widokowej/ do Pucka © adammatuszek