Czwartkowy wyjazd rowerkiem - czyli "do 4 procesji sztuka"

Czwartek, 30 maja 2013 · dodano: 31.05.2013 | Komentarze 0

W czwartkowy, słoneczny dzień postanowiliśmy wybrać się z Marcinem rowerkami za miasto. Trasa, jaką pokonaliśmy to: Lębork - Sierakowice - Czarna Dąbrówka - Łupawa - Mikorowo - Kozy - Cewice - Lębork. Dystans wyniósł nieco ponad 110 km.
Co do samej jazdy - plany na trasę były nieco inne. Początkowe 45 km poszło zgodnie z planem. Przejechaliśmy przez Łebunię, Sierakowice i Gowidlino do wioski Rokity. W trzech miejscach (Łebunia, Sierakowice, Gowidlino) trwały obchody Bożego Ciała - na szczęście ludzie byli jeszcze w Kościołach, dzięki czemu drogi były wolne. Problem pojawił się w Rokitach po skręcie w lewo od drogi wojewódzkiej nr 211, przed Czarną Dąbrówką. Tu niestety trafiliśmy na procesję i musieliśmy się wycofać. Nie do trzech, a do czterech (procesji) więc sztuka :-). W początkowych planach mieliśmy zaplanowaną pętlę zaczynającą się w Rokitach, by przez Jasień, Łupawsko i Jerzkowice dojechać do Czarnej Dąbrówki.
Niestety trzeba było plan trasy zmodyfikować. Padła propozycja Marcina, aby zrobić małe kółko - dojechać do Czarnej Dąbrówki, jechać prosto i przez Łupawę, Mikorowo i Kozy dojechać do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 212. Tak też zrobiliśmy. W Mikorowie zrobiliśmy mały postój przed sklepem, kupując m.in wodę. Po kilkunastu minutach - zgodnie z pierwotnym planem przez Cewice dojechaliśmy do Lęborka.
Jazdę można uznać za udaną. Pogoda dopisała. Słońce świeciło prawie na całej trasie - udało się złapać trochę opalenizny :-). Na pewnych odcinkach porywy wiatru były silniejsze, przez co jazda była wolniejsza. Tempo spokojne, choć miejscami na kilku krótkich odcinkach dało się bez problemów przyspieszyć. Czuć było frajdę z jazdy - rower na trasie spisywał się świetnie. Wyjazd uważam za bardzo udany.
Jak zawsze link do trasy i kilka archiwalnych zdjęć.

Przepiękny widok na krajobraz Kaszub niedaleko Gowidlina. © adammatuszek

Kościół pod wezwaniem Św. Andrzeja Boboli w Rokitach. © adammatuszek

Miejsce pamięci niedaleko Cewic ku czci zamordowanego pocztyliona poczty cesarskiej. © adammatuszek