Sobotni wyjazd za miasto, czyli powrót na 2 kółka po przeziębieniu.

Sobota, 8 czerwca 2013 · dodano: 08.06.2013 | Komentarze 1

W sobotnie przedpołudnie postanowiłem wybrać się na przejażdżkę rowerkiem za miasto. Trasa, jaką pokonałem to: Lębork - Janowice - Lędziechowo - Łebień - Łęczyce - Rozłazino - Dzięcielec - Lębork. Dystans wyniósł nieco ponad 67 km.
Co do samej jazdy. Po tygodniowym przeziębieniu, jeszcze nie do końca zdrowy nie byłem pewien, ile przejechanych kilometrów wytrzyma osłabiony organizm. Na wszelki wypadek miałem przygotowanych kilka wariantów powrotu do Lęborka; na szczęście udało się pokonać najdłuższy, pierwotnie zakładany plan trasy. Jechało się nadspodziewanie dobrze. Jedynie na pierwszym podjeździe pod Redkowice, pod wiatr nogi nie chciały kręcić. Nie chciałem narzucać szybkiego tempa, to miała być jazda typowo turystyczna, bez żadnych szaleństw, żadnych sprintów. Po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wróciło do normy, organizm dobrze znosił dalszą jazdę, nawet wspinaczkę pod Rozłazino, której nie za bardzo lubię.
Planując trasę zakładałem zatrzymanie się w kilku miejscach na zrobienie zdjęć. Nie po to kupiłem (na raty) nowy aparat Samsung WB100z z 26-krotnym zoomem optycznym :-). Najważniejszym fotografowanym miejscem były okolice Rozłazina robione z mostu kolejowego w Rozłazinie na nieczynnej linii Lębork - Kartuzy - Pruszcz Gdański; sporo zdjęć z dzisiejszego wyjazdu wykonane zostało dzięki dużemu zoomowi optycznemu Samsunga. Nie wiem dlaczego, ale mam jakiś sentyment do starych linii kolejowych - są to piękne miejsca, na których możnaby np. zbudować ścieżki rowerowe. Jednak z informacji, które posiadam ta linia ma szanse być reaktywowana - wiąże się się to z budową Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i przebudową torów na odcinku Gdynia - Kościerzyna.
Podsumowując. Jazda bardzo udana. Średnia prędkość też niezła - gdyby nie przejazd przez miasto oraz zatrzymania się na robienie zdjęć byłaby ona wyższa, choć dziś to znaczenia nie miało. Pogoda dopisała na całej trasie - przez cały czas świeciło słoneczko.
Jak zawsze link do trasy i kilka najciekawszych zdjęć z dzisiejszego wyjazdu.

Widok na Brzeźno Lęborskie z oddali, niedaleko Rekowa Lęborskiego © adammatuszek

Zbliżenie na Kościół p.w. Św. Apostołów Piotra i Pawła w Brzeźnie Lęborskim © adammatuszek

Widok na okolice Kisewa niedaleko Łęczyc © adammatuszek

Zbliżenie na wieś Kisewo niedaleko Łęczyc © adammatuszek

Widok na drogę do Rozłazina z mostu kolejowego w Rozłazinie na nieczynnej linii Lębork - Kartuzy - Pruszcz Gdański © adammatuszek

Widok na drogę do Dzięcielca z mostu kolejowego w Rozłazinie na nieczynnej linii Lębork - Kartuzy - Pruszcz Gdański © adammatuszek

Widok na most kolejowy w Rozłazinie na nieczynnej linii kolejowej Lębork - Kartuzy - Pruszcz Gdański. W tle droga na Dzięcielec © adammatuszek