• Sprzęt Merida Crossway TFS 700 V.

Niedzielny maraton im. T.Hopfera w Lęborku.

Niedziela, 23 czerwca 2013 · dodano: 25.06.2013 | Komentarze 0

W niedzielny poranek poraz trzeci wystartować rowerem w odbywającym się Maratonie im. T.Hopfera w Lęborku. Rowerzyści puszczani są 5 minut przed oficjalnym startem, nie prowadzona jest żadna klasyfikacja. Trasa, jaką pokonałem to: Lębork - Wilkowo - Łebień - Lędziechowo - Janowice - Redkowice - Lębork. Dystans wyniósł nieco ponad 42 km.
Co do samej jazdy - jechało się dobrze. Tempo jazdy było o kilka kilometrów wyższe niż moja jazda rekreacyjna, dlatego też musiałem pojechać nieco inaczej. Na pierwszych kilku kilometrach zostało narzucone duże tempo, więc aby nie stracić cennych sekund musiałem jechać w tempie prowadzących. Kosztowało mnie to dużo sił. Przed Wilkowem grupa podzieliła się na 2 mniejsze, aby nie odpaść postanowiłem jechać z tą drugą grupką. Za podjazdem w Garczegorzu i skręcie w prawo w kierunku Łebienia musiałem przyhamować (kłopot z hamulcami) i niestety moi kompani odjechali na kilkaset metrów. Widząc 2 słabnących kolarzy - Kamila i Waldka z naszego stowarzyszenia "Lew Lębork" dołączyłem do nich i razem utworzyliśmy swoje trio. Tempo narzucali Kamil i Waldek, ja trochę bez sił, czując wysokie tempo na pierwszych kilometrach jechałem jako ostatni, "na kole".
Tak przejechaliśmy przez Gęś i Krępę Kaszubską. W tej wsi minęliśmy 3 rowerzystów, za Krępą 2 kolejnych, w tym jednego kolarza z BATu. We 4 stworzyliśmy swój peleton i razem, pokonując ok. 20 km w bardzo dobrym czasie dojechaliśmy do mety. Wg moich informacji dojechaliśmy na ok. 12 miejscu, do czołowej "10" tracąc ok. 2 minuty. Tempo w tym roku było szybsze niż rok temu, zwycięzca z tego roku zanotował czas 1 godz. 7 minut, natomiast w 2012r najlepszy czas to 1 godz. 14 minut.
Podsumowując - jazdę uważam za udaną. Gdyby nie kłopot z hamulcami być może pojechałbym ciut szybciej. Nie ma jednak czego żałować, gdyż średnia prędkość i tak była wysoka. Pogoda dopisała.
W tym miejscu chciałbym podziękować autorom zdjęć za zgodę na ich publikowanie. Zaglądajcie tu częściej, wpis ten będzie aktualizowany o nowe zdjęcia, które znajdę w internecie :-).
Jak zawsze link do trasy i 3 zdjęcia - autorstwa p. Zbigniewa Junika.

Start przed Maratonem im.T. Hopfera w Lęborku. Autor zdjęcia - p. Zbigniew Junik © adammatuszek

Po lewej stronie, na mecie maratonu im. T.Hopfera w Lęborku. Autor zdjęcia - p. Zbigniew Junik © adammatuszek

Na mecie maratonu T.Hopfera w Lęborku. Autor zdjęcia - p. Zbigniew Junik © adammatuszek